نمایندگی فروش محصولات زیمنس

انواع سافت استارتر زیمنس SIEMENS

انواع سافت استارتر زیمنس

هنگامی که راه‌اندازی مستقیم یا ستاره/مثلث برای موتورهای سه فاز مناسب نیست،از آنجایی که ضربه‌های مکانیکی یا افت ولتاژ در سیستم منبع تغذیه اغلب می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود، سافت استارتر های SIRIUS بهترین راه ‌حل هستند.

طیف کامل و جامعی از سافت استارترهای زیمنس با عملکردهای هوشمند جایگزین نرم تر و بهتری را برای تقریباً هر برنامه ای ارائه می دهند. در این مقاله انواع سافت استارتر زیمنس را در 3 گروه عملکرد بالا، عمومی و پایه مورد بحث قرار میدهیم.

نوعی تقسیم بندی دیگر نیز وجود دارد که انوع سافت استارتر زیمنس را در دو گروه آنالوگ و دیجیتال قرار می دهد که قبلا در مورد آن اینجا صحبت کرده ایم.

سری عملکرد بالا : سافت استارتر SIRIUS 3RW55

به لطف کنترل نوآورانه گشتاور، این سافت استارتر زیمنس می تواند برای درایوهایی با توان خروجی بین 5.5 کیلو وات تا 1200 کیلووات (در 400 ولت) استفاده شود. با توجه به عملکرد استثنایی خود، سافت استارتر هوشمند SIRIUS 3RW55 می تواند یک استارت و استپ نرم را به سادگی برای شما فراهم کند.

عملکردهای هوشمند (به عنوان مثال، تمیز کردن پمپ، توقف پمپ، پارامترسازی خودکار، نظارت بر وضعیت) به اپراتورها کمک می کند تا پمپ های خود را به آرامی اجرا کنند. به لطف استارترهای نرم افزاری SIRIUS 3RW55 Failsafe با عملکرد یکپارچه Safe Torque Off (STO)، برنامه های مرتبط با ایمنی نیز قابل تحقق هستند.

در سافت استارتر زیمنس 3RW55 عملکردها به طور ویژه طراحی شده اند تا حداکثر کاربر پسندی را ارائه دهند.این عملکرد در HMI قابل دستیابی است. از ویژگی های آن می توان به  قابلیت جدا شدن HMI، نمایش رنگی، رابط محلی و اسلات برای کارت حافظه micro SD و درگاه های ارتباطی PROFINET، PROFIBUS، EtherNet/IP و Modbus با حداکثر انعطاف پذیری اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  تفاوت مدار داخلی سافت استارتر زیمنس

سافت استارترهای SIRIUS 3RW55 با فناوری سوئیچینگ هیبریدی مدرن خود سوئیچینگ کارآمدی را برای استفاده طولانی مدت و صرفه جویی در انرژی ارائه می دهند.

ویژگی های سافت استارتر 3RW55 زیمنس

  • کنترل سه فاز برای شروع بهینه موتور
  • خاموش شدن یکپارچه و مرتبط با ایمنی برای SIL 1/PL c و SIL 3/PL e (با STO)
  • دارای گواهینامه ATEX/IECEx برای استفاده در مناطق خطرناک
  • قابل دسترسی و برنامه ریزی در TIA
  • طیف گسترده ای از رابط های ارتباطی PROFINET، PROFIBUS، EtherNet/IP، Modbus
  • امکان ارتباط ابری از طریق  OPC UA
  • کنترل موتور و داده های تشخیصی از طریق یک مرورگر وب استاندارد بدون نرم افزار اضافی
  • HMI  یکپارچه (Human-Machine-Interface) با نمایشگر رنگی
  • افزونگی رسانه یا Media redundancy  برای در دسترس بودن شبکه قابل اعتماد
  • ادغام در سیستم کنترل فرآیند PCS 7 V9.0 SP2 با کتابخانه بلوک 3RW5

سری عملکرد عمومی: سافت استارتر SIRIUS 3RW52

سافت استارتر SIRIUS 3RW52 یک جایگزین ایده آل برای استارترهای ستاره-دلتا است. به عنوان یک همه کاره، همه انواع درایو را پوشش می دهد. استارترهای نرم افزاری SIRIUS 3RW52 General Performance راه حل ایده آل برای کاربردهای استاندارد هستند. با کنترل موتور 3 فاز ایده آل، آنها محدوده عملکردی از 5.5 کیلو وات تا 560 کیلووات (در 400 ولت) را پوشش می دهند.

ماژول‌های اختیاری HMI و ماژول‌های ارتباطی PROFINET، PROFIBUS، EtherNet/IP و Modbus) و خروجی آنالوگ یا محافظ موتور ترمیستور حداکثر انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند.

همچنین بخوانید:  نماینده زیمنس، شریک مطمئن برای پروژه‌های شما

استارت های نرم SIRIUS 3RW52 با فناوری سوئیچینگ هیبریدی مدرن خود، سوئیچینگ کارآمد را برای استفاده طولانی مدت و صرفه جویی در مصرف انرژی ارائه می کنند.

اجزا سافت استارتر 3rw52 زیمنس

ویژگی های سافت استارتر 3RW52

  • کنترل سه فاز برای شروع بهینه موتور
  • پارامترسازی با پتانسیومتر چرخشی
  • طیف گسترده ای از رابط های ارتباطی PROFINET، PROFIBUS، EtherNet/IP، Modbus
  • HMI (Human-Machine-Interface)  با نمایشگر اختیاری
  • مهندسی در پورتال  TIA
  • ادغام در سیستم کنترل فرآیند PCS 7 V9.0 SP2 با کتابخانه بلوک 3RW5

سری عملکرد پایه: سافت استارتر SIRIUS 3RW30/3RW40/3RW50

به لطف طراحی جمع و جور خود، استارترهای نرم SIRIUS 3RW30/40/50 راه حلی ایده آل برای همه کاربردهای استاندارد هستند. در ادامه انواع سافت استاتر زیمنس به معرفی سه مدل فوق می پردازیم.

سافت سری 30 زیمنسسافت سری 40 زیمنسسافت سری 50 زیمنس

سافت استارتر 3RW30؛ انواع سافت استارتر زیمنس

سافت استارترهای SIRIUS 3RW30 Basic Performance برای راه اندازی نرم موتورهای سه فاز آسنکرون مناسب هستند.

sirius 3rw30 زیمنس

به لطف کنترل 2 فاز، نه تنها جریان در هر سه فاز در تمام زمان راه اندازی در مقادیر حداقل حفظ می شود، بلکه اجزای جریان مستقیم مزاحم نیز حذف می شوند. این نه تنها راه اندازی دو فازی موتورهای تا 55 کیلو وات (در 400 ولت) را امکان پذیر می کند، بلکه از پیک های جریان و گشتاوری که در راه اندازی ستاره-مثلث وجود دارند نیز جلوگیری می کند.

سافت استارتر 3RW40؛ انواع سافت استارتر زیمنس

سافت استارترهای SIRIUS 3RW40 Basic Performance برای راه اندازی و توقف نرم موتورهای سه فاز آسنکرون مناسب هستند. بنابراین یکی از تفاوت های سافت استارتر سری 3RW30 و 3RW40 زیمنس وجود استپ نرم در سری 40 می باشد.

همچنین بخوانید:  نکات مهم در انتخاب انواع PLC LOGO! زیمنس

تفاوت سافت استارتر 3RW30 و 3RW40 زیمنس

اجزا سافت استارتر 3rw40 زیمنس

استارترهای نرم SIRIUS 3RW40 همچنین برای راه اندازی موتورهای ضد انفجار با نوع حفاظت “ایمنی افزایش یافته” EEx e مطابق دستورالعمل ATEX 94/9/EC مناسب هستند.

سافت استات 3RW50؛ انواع سافت استارتر زیمنس

استارترهای نرم SIRIUS 3RW50 Basic Performance راه حل فشرده ای برای کاربردهای استاندارد هستند. آنها دارای کنترل موتور 2 فاز هستند و محدوده عملکرد 75 تا 315 کیلو وات (در 400 ولت) را پوشش می دهند. در واقع این سری بعنوان تیپ جدید 3RW40 در توان های فوق الذکر معرفی شده اند.

سافت جدید 3RW50 زیمنس

وجود درگاه های ارتباط متفاوت و همچنین نمایشگر قابل نصب برای اپراتور در کنار محافظت های حرارتی این سافت جزو ویژگی های آن محسوب می شود که از سری 3RW30/40 عملکرد بهتری دارد.

ویژگی های سری پایه

  • کنترل دو فاز برای کاربردهای استاندارد
  • پارامترسازی با پتانسیومتر چرخشی
  • رابط ارتباطی اختیاری (PROFINET، PROFIBUS، EtherNet/IP، Modbus)
  • تجسم داده های موتور از طریق HMI اختیاری یا خروجی آنالوگ
  • محافظت در برابر اضافه جریان
  • مهندسی در پورتال TIA
  • دارای گواهینامه ATEX/IECEx برای استفاده در مناطق خطرناک

سخن پایانی

زیمنس بعنوان تولید کننده تجهیزات برق صنعتی، انواع سافت استارتر را متناسب با کارکرد موردنیاز تولید میکند. در سری عملکرد عمومی برخی توان ها مانند گذشته تولید نمی شوند و بعنوان سافت قدیمی شناخته شده اند. معمولا در بازار به سختی پیدا می شوند. اما نکته مهم درباره سافت استارتر ها این است که باید مهندسین طراح خود را با دانش و تولید روز شرکت های بزرگی مانند زیمنس، بروز کنند. این مهم منافع صاحبان صنایع را نیز فراهم خواهد کرد. 

برای خرید سافت استارتر آنالوگ زیمنس و خرید سافت استارتر دیجیتال زیمنس می توانید با همکاران ما در مجموعه بهزیمنس، نماینده  فروش زیمنس در ایران تماس حاصل فرمایید. 

0/5 (0 نظر)

2 دیدگاه در “انواع سافت استارتر زیمنس SIEMENS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *