نمایندگی فروش محصولات زیمنس

نکات مهم در انتخاب انواع PLC LOGO! زیمنس

PLC LOGO SIEMENS پی ال سی لوگو زیمنس

قصد داریم در این مقاله از سری مقالات بهزیمنس، نماینده زیمنس در ایران، درباره انواع پی ال سی لوگو زیمنس بنویسیم. logo زیمنس یکی از محبوبترین پی ال سی ها در سطح صنایع و فعالیت های کوچک است. تنوع در CPU لوگو زیاد است. ما تقسیم بندهای متفاوتی از آن ها انجام داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

تقسیم بندی انواع پی ال سی لوگو زیمنس بر اساس نوع خروجی

لوگو زیمنس دارای دو نوع ترانزیستوری و رله ای است. خروجی های ترانزیستوری برعکس رله ای جریان کمتر و سرعت سوئیچ بیشتری دارند. تعداد ورودی و خروجی و جنس آن ها (آنالوگ یا دیجیتال) برای انتخاب لوگو زیمنس حائز اهمیت است.

مدل‌های با خروجی‌های رله ای

این مدل‌ها دارای خروجی‌های رله ای هستند که برای کنترل دستگاه‌ها و تجهیزاتی با نیاز به تغذیه با ولتاژ بالا مناسب هستند. آنها عمدتاً در پروژه‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شوند.

مدل‌های با خروجی‌های ترانزیستوری

این مدل‌ها دارای خروجی‌های ترانزیستوری هستند که برای کنترل دستگاه‌ها و تجهیزاتی با نیاز به تغذیه با ولتاژ پایین مناسب هستند. آنها به عنوان یک جایگزین مناسب برای خروجی‌های رله ای به کار می‌روند و عمدتاً در پروژه‌های کوچکتر و حساس به تغذیه با ولتاژ کم استفاده می‌شوند.

همچنین بخوانید:  نرم افزارهای مهندسی برق

البته از ترانزیستوری ها می توان برای تحریک یک رله استفاده کرد تا تجهیز شما سوئیچ شود.

تقسیم‌بندی بر اساس ویژگی‌های اختصاصی مدل

این تقسیم بندی انواع لوگو زیمنس را می توان در حوزه کاربرد و کارکرد PLC لوگو زیمنس گنجاند. برخی مدل های پی ال سی LOGO قابلیت هایی دارند که دیگری ندارد. بنابراین در زمان انتخاب باید به آن ها توجه کرد.

مدل‌های با ویژگی‌های پایه

این مدل‌ها ویژگی‌های پایه و اساسی برای کنترل ورودی و خروجی دیجیتال دارند و مناسب برای پروژه‌های ساده هستند. بنابراین نیاز به ترمینال های ورودی و خروجی در مدل های پایه رفع می گردد.

مدل‌های با ویژگی‌های پیشرفته

این مدل‌ها ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند پشتیبانی از اتصال به شبکه‌های اترنت، صفحه‌نمایش تعمیر و نگهداری LCD و … دارند و برای پروژه‌های پیچیده‌تر مناسب هستند.

تقسیم بندی انواع لوگو زیمنس بر اساس ولتاژ تغذیه

از آنجایی که در زمان انتخاب LOGO زیمنس باید به تغذیه آن توجه ویژه شود، آن را در بهزیمنس در یک دسته بندی جداگانه قرار دادیم. بر اساس دسترسی به ولتاژ در تابلوهای برق صنعتی می توان سی پی یو لوگو (LOGO!) مناسب تهیه کرد.

LOGO! 12/24 RCE زیمنس

ولتاژ تغذیه: این مدل با ولتاژ 12 و 24 ولت عرضه می‌شود و برای برنامه‌هایی که از ولتاژ کمتر استفاده می‌کنند مناسب است.

LOGO! 230RCE زیمنس

ولتاژ تغذیه: این مدل با ولتاژ 230 ولت عرضه می‌شود و برای برنامه‌هایی که نیاز به ولتاژ بالاتر دارند مناسب است.

SIEMENS پی ال سی LOGO انواع

چند مدل معروف از انواع پی ال سی لوگو زیمنس

در ادامه مقاله انواع پی ال سی لوگو زیمنس، در زیر یک جدول از شناسه فنی پی ال سی لوگو به همراه مشخصات آن ها را برای شما آورده ایم.

همچنین بخوانید:  بررسی انواع پی ال سی(PLC) زیمنس
6ED1052-1MD08-0BA1
 
LOGO! 12/24RCE, logic module, display PS/I/O: 12/24VDC/relay, 8 DI (4 AI)/4 DQ, memory 400 blocks, modular expandable, Ethernet, integrated web server, data log, user-defined web pages, standard microSD card for LOGO! Soft Comfort V8.3 or higher, older projects executable cloud connection in all LOGO! 8.3 basic units
LOGO! 230RCE,logic module, display PS/I/O: 115V/230V/relay, 8 DI/4 DQ, memory 400 blocks, modular expandable, Ethernet, integrated web server, data log, user-defined web pages, standard microSD card for LOGO! Soft Comfort V8.3 or higher, older projects executable cloud connection in all LOGO! 8.3 basic units
LOGO! 24CE, logic module, display PS/I/O: 24 V/24 V/24 V trans., 8 DI (4 AI)/4 DQ, memory 400 blocks, modular expandable, Ethernet integrated web server, data log, user-defined web pages, standard microSD card for LOGO! Soft Comfort V8.3 or higher, older projects executable cloud connection in all LOGO! 8.3 basic units

6ED1052-1HB08-0BA1 LOGO! 24RCE, logic module,display PS/I/O: 24V AC/DC 24V/relay, 8 DI/4 DQ, memory 400 blocks, modular expandable, Ethernet, integrated web server, data log, user-defined web pages, standard microSD card for LOGO! Soft Comfort V8.3 or higher, older projects executable cloud connection in all LOGO! 8.3 basic units

 

نحوه انتخاب لوگو زیمنس (SIEMENS LOGO!)

در فرآیند انتخاب یک مدل مناسب از PLC LOGO! زیمنس برای پروژه‌های اتوماسیون صنعتی، معیارهای مهمی وجود دارند که حائز اهمیت هستند. این معیارها شامل موارد زیر می شوند.

  • تعداد ورودی و خروجی‌ها: تعداد ورودی و خروجی‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب مدل PLC LOGO! زیمنس است. برای تطابق با نیازهای پروژه‌تان، باید دقیقاً تعداد مورد نیاز را مشخص کنید.
  • ولتاژ تغذیه: ولتاژ تغذیه مدل انتخابی نیز باید با ولتاژ مورد نیاز پروژه همخوانی داشته باشد.
  • میزان حافظه: میزان حافظه در PLC LOGO! زیمنس نقش مهمی ایفا می‌کند. برای پروژه‌هایی که نیاز به ذخیره داده‌های بیشتری دارند، حافظه بزرگتری مورد نیاز است.
  • ویژگی‌های اختصاصی مدل: هر مدل از PLC LOGO! زیمنس ممکن است ویژگی‌های اختصاصی خود را داشته باشد. این ویژگی‌ها باید با نیازهای خاص پروژه همخوانی داشته باشند.
  • سرعت و کارایی: برخی پروژه‌ها نیاز به عملکرد با سرعت بالا دارند. برای این پروژه‌ها، انتخاب مدل با سرعت و کارایی بالا ضروری است.
  • تطابق با نیازهای پروژه: تطابق مدل PLC LOGO! زیمنس با نیازهای خاص پروژه، از جمله نیاز به اتصال به سنسورها یا تجهیزات دیگر، بسیار مهم است.
همچنین بخوانید:  HMI چیست؟ کاربرد HMI و ویژگی های آن

راهنمای خرید لوگو زیمنس در ایران

با دقت درنظر گرفتن این معیارها، شما می‌توانید به بهترین شکل مدل مناسبی را برای پروژه‌تان انتخاب کرده و عملکرد بهتری را از PLC LOGO! زیمنس به دست آورید.

سخن پایانی

انتخاب پی ال سی لوگو زیمنس، یک فرآیند مهم در انجام پروژه است. علاوه بر دقت به دسته بندی PLC لوگو باید اقتصادی ترین CPU انتخاب شود. کارشناسان ما در مجموعه بهزیمنس، آماده اند تا در انتخاب و خرید لوگو زیمنس به شما کمک کنند.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *