نمایندگی فروش محصولات زیمنس

اتوماسیون صنعتی زیمنس

اتوماسیون صنعتی زیمنس

در این نگارش، پیرامون اتوماسیون صنعتی زیمنس خواهیم نوشت. در مورد مزایای آن سخن می گوییم و چندین آمار طی این نوشته تقدیمتان خواهیم کرد. با توجه به حوزه فعالیت در مورد اتوماسیون صنعتی زیمنس بیشتر صحبت میکنیم.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون از واژه انگلیسی automation می آید. که به معنی خودکاری سازی است. به فرآیند هایی که براساس یکسری پارامتر ها و بدون دخالت مستقیم انسان صورت میپذیرد، اتوماسیون گفته می شود.

در صنعت، با اصطلاح اتوماسیون صنعتی , رو به رو خواهیم شد. که اتوماسیون صنعتی زیمنس بعنوان معتبرترین و بهترین و قابل اطمینان ترین در صنعت شناخته شده است.

کلیه مکانیزم ها و عملکردهایی که منجر به حرکت و تولید، بدون نیاز مداوم به هوش و حضور انسان می شود، را اتوماسیون صنعتی می گویند. در واقع اتوماسیون صنعتی باعث کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش بهره برداری خواهد شد.

نقش PLC در اتوماسیون

تامین نیروی انسانی به تعداد کمیت و کیفیت از مواردی است که تولید را وابسته و دچار مشکل خواهد کرد. از آنجایی که با توسعه صنعت و تقاضا در هر زمینه ای مواجه شدیم. مهندسین برق اقدام به طراحی و ساخت کامپیوتر های صنعتی کردند. این کامپیوتر ها که عموما با نام PLC شناخته می شوند. PLC مخفف عبارت Programmable Logic Controller است. در مورد آن در آینده مفصل صحبت خواهیم کرد. 

نقش کنتاکتور در اتوماسیون

قبل از ظهور پی ال سی مهندسین از کنتاکتور ها استفاده میکردند. کنتاکتور ها بعنوان کلید هایی عمل میکردند که با تغذیه کوچکتر یک ولتاژ خیلی بزرگتر را وصل میکردند. به این صورت که با تغذیه ولتاژ به بوبین های کنتاکتور، خاصیت مغناطیسی هسته سیم پیچ باعث جذب کنتاکت و برقراری اتصال می شود.

برای اینکه بهتر متوجه وظیفه کنتاکتور شوید این مثال به شما کمک میکند. با وصل ولتاژ 24 ولت از نوع AC کنتاکتور با وصل کنتاکتش ولتاژ سه فاز یا حتی تک فاز با ولتاژ 380 ولت از نوع AC را برقرار میکند. درباره کنتاکتور ها می نویسیم و فیلم های آموزشی خواهیم گذاشت.

همچنین بخوانید:  پی ال سی چیست؟ یک مقاله کامل برای شما

سرانجام سیستم های صنعتی 

سیستم های اتوماسیون اینگونه عمل میکرد که، با تعدادی کنتاکتور، تایمر وغیره یک فرآیند بصورت خودکار اجرا میشد. اما ایراد این سیستم های مبتنی بر کلیدها حجم بسیار زیاد و استهلاک آن ها بود که هزینه زیاد را نیز نتیجه می داد.

کامپیوتر ها نقش انجام محاسبات و پردازش اطلاعات را دارند. در سیستم های مبتنی بر PLC و ریزپردازنده ها حجم دستگاه ها بسیار کمتر، و استهلاک به مراتب کاهش یافته است. 

برای درک کار اتوماسیون صنعتی به عملکرد یک درب برقی توجه کنید. حضور شما بعنوان ورودی، از طریق سنسور حرکت به پردازنده گزارش می شود. پردازنده بر اساس دستورات نوشته شده از قبل به خروجی که یک موتور است، دستور می دهد. موتور باعث باز شدن درب می شود. این نمونه مثال خوبی از اتوماسیون بود تا برای ادامه مطلب آماده تر باشید. 

در صنعت مجموعه ای از فرآیند هایی مانند باز شدن درب وجود دارد. مانند باز شدن شیر، روشن شدن موتور، اندازه گیری دما، اندازه گیری حرارت و به طبع آن کاهش یا افزایش دما توسط هیتر ها. همه این فرآیند ها را می توان از طریق پردازنده های قابل برنامه نویسی انجام داد. به این عمل اتوماسیون صنعتی می گویند. 

پردازش اطلاعات در اتوماسیون

حالا دقت داشته باشید که برای ارتباط این کامپیوتر یا پردازنده ها با دنیای بیرون نیاز به ورودی و خروجی هایی داریم. تا اطلاعات را بعنوان ورودی و مواد خام به پردازنده بدهند. و پردازنده تصمیم بگیرد چه خروجی باید تحویل دهد. عملکرد پردازنده بر اساس کدهایی است که قبلا بر روی آن از طریق نرم افزار های کامپیوتری نگاشته شده است. 

دیتا ها از طریق کارت های ورودی وارد پردازنده می شوند. و نتیجه نهایی پردازش توسط کارت های خروجی به عملگر ها ارسال می شوند. ورودی ها و خروجی ها بر اساس جریان و ولتاژ تقسیم بندی می شوند. تمامی پردازنده ها و کارت های ورودی خروجی و کلید ها و سنسور ها و عملگر ها و آنچه که به نتیجه کمک میکند یک سیستم اتوماسیون صنعتی تلقی می شود.

همچنین بخوانید:  نمایندگی شرکت زیمنس در کرمان

امیدواریم که توانسته باشیم توصیف خوب و قابل فهمی از اتوماسیون صنعتی زیمنس برای شما ارائه کرده باشیم در ادامه به مزایای آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از اتوماسیون

اتوماسیون صنعتی زیمنس فقط به کنترل فرایند تولید نمی‌پردازد بلکه به فعالیت‌هایی دیگر نیز سامان می‌دهد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم ساخت:

  • – تبادل اطلاعات و دیتا ها بین پردازنده ها و بخش های مختلف یک کارخانه.
  • – مدیریت کامل بر سیستم با توجه به تسلط بر دیتا ها و ذخیره آن ها.
  • – ایجاد کاربری ساده برای کاربران و اپراتور ها 
  • – کاهش هزینه ها 
  • – افزایش راندمان و تولید 

شما در مورد مزایای اتوماسیون صنعتی چه می دانید؟ در کامنت ها برای ما بنویسید؛ تیم جوان بهزیمنس مفتخر است با تهیه و تامین تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس بعنوان نمایندگی شرکت زیمنس در ایران فعالیت دارد. برای مشاهده محصولات اتوماسیون صنعتی به اینجا مراجعه نمایید. 

جایگاه اتوماسیون زیمنس در جهان

زیمنس یک شرکت آلمانی است که در زمینه مهندسی، الکترونیک و تجهیزات الکتریکی پزشکی تخصص دارد. از سال 2021، زیمنس پیشروترین فروشنده اتوماسیون و پنجمین شرکت بزرگ در سطح جهان بود. در همان سال، زیمنس در مجموع حدود 62 میلیارد یورو از کسب و کارهای مختلف خود درآمد کسب کرد.

پیشگام بودن زیمنس و همینطور تنوع در محصولات به همراه پشتیبانی همیشگی باعث شده تا صنایع با خیال راحت از محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس استفاده کنند. در ایران نیز توجه و تمرکز صنایع به سمت زیمنس SIEMENS IRAN منعطف تر است. 

10 شرکت برتر در حوزه اتوماسیون صنعتی 

ماشین‌های اتوماسیون صنعتی به ساده‌سازی کارها کمک می‌کنند و آنها (ربات‌ها) می‌توانند در خطرناک‌ترین موقعیت‌هایی که انسان قادر به انجام آن نیست، کار کند. به همین دلیل است که اتوماسیون جایگاه برجسته ای در صنایع به دست آورده است.

در اینجا 10 شرکت برتر اتوماسیون صنعتی در جهان را فهرست کرده ایم:

1-Siemens

زیمنس یکی از بزرگترین شرکت های مهندسی در اروپا است. عمده فعالیت های این شرکت شامل زیرساخت، انرژی، خودرو و صنعت می باشد. موضع این شرکت نوآوری، برتری مهندسی و قابلیت اطمینان است. زیمنس در زمینه راه حل های زیرساختی و انرژی و همچنین اتوماسیون و نرم افزار برای صنعت پیشگام است.

همچنین بخوانید:  تفاوت PLC و DCS در ۵ دقیقه

این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فناوری های انرژی کارآمد و صرفه جویی در منابع در جهان، تشخیص های آزمایشگاهی، تجهیزات تصویربرداری پزشکی و فناوری اطلاعات بالینی را ارائه می دهد.

2-ABB

ABB شرکت پیشرو در زمینه فناوری و اتوماسیون است که تجهیزات و سیستم‌های صنعتی نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد که به صورت دیجیتالی متصل و فعال هستند. این شرکت در زمینه تولید رباتیک محبوب است. ABB در بیش از 100 کشور فعالیت می کند و حدود 132000 کارمند دارد.

3-Emerson Process Management

Management یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که بر روی تجهیزات الکتریکی تمرکز دارد. امرسون خدمات خود را به بازارهای صنعتی، تجاری و مصرفی ارائه می دهد. این شرکت خدمات اتوماسیون را برای توانمندسازی صنایع در جهت شکوفایی و پیشرفت صنایع ارائه می دهد.

4-Rockwell automation

این شرکت در میلواکی با دفاتری در بیش از 80 کشور در سراسر جهان واقع شده است. این شرکت بر روی بخش های معماری و نرم افزار تمرکز دارد.

5-Schneider Electric

اشنایدر الکتریک مستقر در فرانسه است که در مدیریت انرژی و سیستم های اتوماسیون با ارائه نرم افزار و همچنین سخت افزار تخصص دارد. این شرکت 160000 کارگر تحت سیستم های اتوماسیون را استخدام دارد.

6-Honeywell process solutions

این شرکت مستقر در آمریکا خدماتی را در زمینه مهندسی هوافضا ارائه می دهد. بیش از 40 سال است که با تکامل مداوم از سیستم های کنترل فرآیند قدیمی تا نوآوری های پیشرو امروزی از سرمایه گذاری مشتریان خود در دارایی های اتوماسیون محافظت می کند.

7-Mitsubishi electric

یتسوبیشی الکتریک یک شرکت چندملیتی ژاپنی تولید کننده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. میتسوبیشی الکتریک از تکنیک های مهندسی پیشرفته خود برای ارائه راه حل های قابل اعتماد FA با نگاهی به نسل بعدی تولید استفاده می کند. این شرکت تامین کننده بسیاری از شرکت های اتوماسیون دیگر از تلویزیون گرفته تا جت های جنگنده بوده است.

8-Yokogawa electric

این شرکت ژاپنی مبتنی بر برق و نرم افزار، فناوری برتر را با خدمات مهندسی، مدیریت پروژه و نگهداری ترکیب می کند.

9-Omron automation

اتوماسیون Omron هشتاد سال پیش تاسیس شد و یکی از برترین شرکت های اتوماسیون صنعتی در جهان است. عمده فعالیت این شرکت تولید و فروش تجهیزات و سیستم های خودکار می باشد.

10-Danaher Industrial Ltd

داناهر طرح هایی برای محصولات اتوماسیون صنعتی و مصرفی تولید می کند. خدماتی را در زمینه علوم زیستی، صنایع، محیط زیست، تست و کنترل و بسیاری دیگر ارائه می دهد.

0/5 (0 نظر)

6 دیدگاه در “اتوماسیون صنعتی زیمنس

  1. Khan zadeh میگوید:

    سلام و وقت بخیر
    بعد از فیلتر اینستاگرام در پیام رسان دیگه ای فعالیت ندارید؟
    استوری های اینستاتون واقعا کاربردی بود 😥

    • بهزیمنس میگوید:

      با سلام
      در حال حاضر امکان دسترسی به اینستاگرام نداریم و پیرو قوانین حاکم هستیم. در صورت عدم رفع فیلرینگ حتما از طریق شبکه های اجتماعی که در سایت معرفی میکنیم ادامه فعالیت خواهیم داد.

    • حاجی عبداللهی میگوید:

      بله واقعا، یکی از پیج هایی که من دائما دنبال میکردم بهزیمنس بود 😞

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *