نمایندگی فروش محصولات زیمنس

مقایسه پی ال سی های زیمنس

مقایسه پی ال سی plc زیمنس

بعد از مقاله بررسی انواع پی ال سی های زیمنس قصد داریم در این نگاشت به مقایسه انواع پی ال سی زیمنس می پردازیم. البته این قیاس شامل دو بخش وب سرور و کنترل PID می باشد.

مقایسه پی ال سی های زیمنس SIEMENS PLC COMPARE

همانطور که میدانید، زیمنس از بهترین تولید کنندگان تجهیزات برق و اتوماسیون صنعتی در جهان محسوب می شود. کیفیت محصولات زیمنس باعث شده این شرکت زبانزد صاحبان صنایع و مهندسین قرار بگیرد. قبلا در مورد انواع پی ال سی زیمنس صحبت کردیم.

پی ال سی(PLC) های معروف و زنده زیمنس شامل چهار دسته S7-300, S7-400, S7-1200, S7-1500 می باشد. در واقع ابتدا سری 300، سپس 400 و بدنبال آن سری 1200 و نهایتا سری 1500 زیمنس به بازار معرفی و عرضه شد. اگر چه سری 1200 بعنوان جایگزین سری 200 قدیمی و آخرین و بروز ترین سری نیز s7-1500 مطرح هستند. بخاطر جذابیت مقایسه پی ال سی های زیمنس در ادامه در دو بخش به بررسی قابلیت های پی ال سی های زیمنس می پردازیم.

در مجموعه بهزیمنس تلاش می کنیم مداوم این مقاله و سایر پست های سایت را بروز رسانی و اصلاح نماییم. از شما نیز در اصلاح اشتباهات و یا ارائه پیشنهاد مطالب نیز دعوت می نماییم.

همچنین بخوانید:  طراحی تابلو برق صنعتی برای موتور 3 فاز با توان 22 کیلووات بصورت عملی

مقایسه کنترل کننده PID در انواع پی ال سی زیمنس

احتمالا شما در مورد کنترل کننده های PID اطلاعاتی دارید که در این صفحه در جستجوی عملکرد و مقایسه انواع پی ال سی زیمنس هستید. با این حال بعنوان یک مرور و آشنایی تعریف زیر از ویکی پدیا می تواند مناسب باشد.

کنترل‌کننده PID پی‌آی‌دی ( proportional–integral–derivative controller controller) از رایج‌ترین نمونه‌های الگوریتم کنترل بازخوردی است که در بسیاری از فرایندهای کنترلی نظیر کنترل سرعت موتور DC، کنترل فشار، کنترل دما و… کاربرد دارد. کنترل‌کننده PID مقدار «خطا» بین خروجی فرایند و مقدار ورودی مطلوب (setpoint) محاسبه می‌کند. هدف کنترل‌کننده، به حداقل رساندن خطا با تنظیم ورودی‌های کنترل فرایند است.

PID از سه قسمت مجزا به نام‌های Proportional (تناسبی)،Integral (انتگرال‌گیر) و Derivative (مشتق‌گیر) تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها سیگنال خطا را به عنوان ورودی گرفته و عملیاتی را روی ان انجام می‌دهند و در نهایت خروجی شان با هم جمع می‌شود. خروجی این مجموعه که همان خروجی کنترل‌کننده PID است برای اصلاح خطا (error) به سیستم فرستاده می‌شود.

در نتیجه کنترل کننده های PID از سه مدل کنترل کننده تناسبی، انتگرالی و مشتق گیر بدست می آیند که هدف آن ها به حداقل رساندن زمان رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی و خطا می باشد.

سوال اینجاست که آیا با تمام 4 دسته پی ال سی زیمنس می توان کنترل کننده های PID را پیاده کرد؟ جواب در جدول زیر بعنوان مقایسه پی ال سی های زیمنس قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید:  زیمنس در ایران: راهکارهای پیشرفته برای صنعت 4.0

کنترل کننده pid در زیمنس

بنظر میرسد توابع Comact PID فقط در در دو سری 1200 و 1500 مورد توجه قرار گرفته اند. اما در حوزه PID basic function سری 300 و 400 تمام قابلیت های مورد نیاز را دارند.

کنترل کننده pid در زیمنس

وب سرور در پی ال سی های زیمنس

قابلیت وب سرور یا سرور وب (web server) از آن جا مهم است که می توان از طریق اینترنت به شبکه جهانی وصل شد. به این معنی که می توان از هر جای دنیا به دیتای موجود بر روی پی ال سی دسترسی داشت. یعنی یا داده های پی ال سی متصل به اینترنت را خواند بر روی آن آپلود کرد.

این قابلیت امکان نظارت تصویری بر نحوه عملکرد سیستم های صنعتی و اینترنت اشیا را برای صنایع فراهم نموده است. این یک مزیت است که پی ال سی شما از طریق یک کابل شبکه یا ارتباط وایرلس بتواند به اینترنت یا ایترانت مجموعه شما متصل شود.

خبر خوب در مورد پی ال سی های زیمنس دارا بودن این قابلیت در تمام مدل های سری S7-300, S7-400, S7-1200 و S7-1500 می باشد.

سخن پایانی

بزودی این پست مربوط به مقایسه پی ال سی های زیمنس بروزرسانی خواهد شد. در تلاشیم تمام آنچه که نیاز یک مهندس یا یک دانشجو از شناخت پی ال سی های زیمنس مورد نیاز است را برای شما فراهم کنیم. بهزیمنس بعنوان نمایندگی فروش زیمنس در ایران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

همچنین بخوانید:  تفاوت PLC و DCS در ۵ دقیقه
0/5 (0 نظر)

3 دیدگاه در “مقایسه پی ال سی های زیمنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *